Mažeikių lopšelio-darželio „Žilvitis“ ilgalaikis projektas „Mano grupės medis“ Mažeikių lopšelio-darželio „Žilvitis“ bendruomenė didelį dėmesį skiria savo ugdytinių gamtamoksliniam ugdymui, aplinkosauginiam raštingumui. Organizuojant gamtos pažinimo edukacijas, eksperimentines bei tiriamąsias veiklas plėtojama bendruomenės narių bei socialinių partnerių aplinkosauginė komunikacija, vykdomas bendruomenės narių gamtamokslinės kompetencijos tobulinimas bei tvaraus gyvenimo būdo įgūdžių formavimas. Siekiant ugdyti aktyvią, pilietišką, ekologiškai mąstančią darželio bendruomenę, padėti vaikams ugdytis praktinės veiklos įgūdžius artimiausiai aplinkai pažinti ir saugoti, 2023 m. rugsėjo mėn. - 2024 m. gegužės mėn. Mažeikių lopšelio-darželio „Žilvitis“ ugdytiniai, tėvai ir mokytojai vykdė projektą „Mano grupės medis“. Mokytojai kartu su direktoriaus pavaduotoja ugdymui L. Drungiliene parengė projektus: „Pušis“, „Eglė“, „Gudobelė“, „Kaštonas“, „Lazdynas“, „Beržas“, „Ąžuolas“, „Šermukšnis“, „Liepa“, „Klevas“, kurių tikslas – skatinti aplinkosauginių vertybių ugdymą(si), įtraukti ugdytinius į patyrimines, įdomias, aktyvias veiklas ugdant jautrumą, atvirumą, pagarbą gamtai. Ilgalaikio projekto metu buvo siekiama skatinti domėjimąsi žmogaus ir gamtos ryšiu, formuoti estetinius jausmus ir atsakingo elgesio gamtoje įgūdžius, per žaidybinę, meninę, praktinę veiklą supažindinti ugdytinius su artimiausioje aplinkoje augančiais medžiais, ugdyti vaikų kultūrą, kalbinę raišką, kūrybiškumą, patirti atradimo džiaugsmą. Nuo seniausių laikų medis yra augimo, draugystės, stiprybės, išminties, atsinaujinimo simbolis. Projektas „Mano grupės medis“ buvo vykdomas keliais etapais: veiklos buvo vykdomos grupėje, mokytojo pasirenkamu ritmu; mokytojai kartu su ugdytiniais ir tėveliais rinko su projektine veikla susijusią medžiagą, nuotraukas, aprašus; pasibaigus numatytam veiklų įgyvendinimo laikui, mokytojai parengė segtuvus su veiklų aprašais, nuotraukomis; projekto užbaigimas – šventinis rytmetis darželio kieme „Mano grupės medis“ - pristatymas bendruomenei. Įvairių veiklų metu (tyrinėjimas, stebėjimas, edukacinės išvykos, STEAM veiklos, darbinė veika, kūrybinė, meninė veikla) ugdytiniai įgytas žinias pritaikė praktiškai, sprendė problemas, aktyviai bendravo bei bendradarbiavo vieni su kitais. Mokytojos kartu su tėveliais parūpino reikiamų priemonių, skatino vaikus drąsiai, savitai realizuoti savo sumanymus, ugdė jų savarankiškumą, pasitikėjimą savimi, gebėjimą planuoti ir įgyvendinti projektus nuo pradžios iki galo, spręsti procese kylančias problemas. Ugdytiniai įstaigos kieme, pasivaikščiojimų su tėveliais metu stebėjo ir bandė apibūdinti medžius, jų išvaizdą, pokyčius, spalvas įvairiais metų laikais, apglėbti susikibę rankomis, paliesti medžio žievę, pauostyti medį. Aktyvi pažintinė veikla vaikams suteikė ne tik žinių, bet ir įsimintinų akimirkų. Ugdytiniai ilgalaikio projekto metu klausėsi pasakų, pasakojimų apie medžius ir jų naudą žmogui, bandė įminti mįsles, mokėsi patarlių, sukosi rateliuose, dainavo ir patys kūrė dainas apie medžius. Sukauptas žinias panaudojo kūrybiniuose sumanymuose. Projekto metu pavyko pasiekti išsikelto tikslo ir įgyvendinti uždavinius. Ugdymosi proceso metu ugdytiniai tobulino kalbėjimo, aplinkos pažinimo, meninės raiškos, kūrybingumo, fizinio aktyvumo sričių gebėjimus, sveikatos, socialinę ir meninę kompetencijas. Dalyvavimas įvairiose veiklose praplėtė vaikų žinias apie gamtos ir žmogaus ryšį, atsakingą elgesį gamtoje, medžių gyvenimo ciklą, įgijo jų amžiui aktualių žinių apie gamtą, aplinkosaugą. Ugdytiniai mokėsi aktyviai veikti, tyrinėti ir atrasti, pasitelkus savo vaizduotę sukurti darbą, sportuoti bei atsakingai vartoti. Formavosi teigiamos vertybinės nuostatos bei lavėjo kritinis mąstymas. Kūrybinės veiklos suteikė daug džiugių akimirkų ir teigiamų emocijų, ugdytiniai džiaugėsi savo ir draugų sukurtais darbais. Dainuodami plėtojo aktyvųjį žodyną, lavino smulkiąją motoriką, klausėsi draugų. Judriųjų žaidimų metu lavino reakciją, vikrumą, pastabumą, palaikė vienas kitą. Projektinės veiklos metu atsiskleidė vaikų saviraiška, kūrybiniai gebėjimai, lavėjo smulkiosios ir stambiosios motorikos įgūdžiai, lavėjo vaikų pažinimo procesai, dėmesys, atmintis, kalba. Ilgalaikį projektą „Mano grupės medis“ užbaigėme šventiniu rytmečiu, kurio metu dvi nuostabios miškų „laumės“ (mokytojos Ilona Juodienė ir Gintė Venclovienė) sukvietė darželio bendruomenę į jaukų ilgalaikės projektinės veiklos pristatymą – į šventės sūkurį. Bendradarbiaudami bei bendraudami su suaugusiais ir bendraamžiais Mažeikių lopšelio-darželio „Žilvitis“ ugdytiniai šventinio rytmečio metu jautėsi atsakingi už šalia esančius medžius, pajautė žmogaus ryšį su augalija, dėkingumą už medžių teikiamą naudą. Šventės vedėjos kvietė žaisti žaidimus, kartu šokti ir dainuoti, pažinti darželio teritorijoje augančius medžius, ragauti liepų žiedų arbatos bei medaus, beržų sulos, minti mįsles, papuošti darželio teritorijoje augančius medžius, kad medeliai gražiai augtų, žaliuotų, mus saugotų, maitintų, globotų, šildytų, gydytų, suteiktų prieglobstį, padėtų gyventi. Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Sigita Laimė
-
- Paskelbta: 2024-05-16
- Kategorija: Renginiai
Gegužės 16 d. Mažeikių darželyje-mokykloje „Kregždutė“ vyko ikimokyklinio ir pri... -
- Paskelbta: 2024-05-15
- Kategorija: Renginiai
Gegužės 15-oji – Tarptautinė šeimos diena Kai pavasaris pradeda puošti medžius,... -
- Paskelbta: 2024-05-02
- Kategorija: Renginiai
Gegužės 2 d. Mažeikių kultūros centre vyko XVII-asis Mažųjų talentų šou! -
- Paskelbta: 2024-04-10
- Kategorija: Renginiai
Balandžio 10-osios ryte Mažeikių lopšelyje-darželyje „Žilvitis“ vyko Regioninis... -
- Paskelbta: 2024-04-09
- Kategorija: Renginiai
Balandžio 9 d. darželyje vyko renginys Tarptautinei vaikų knygos dienai paminėti... -
- Paskelbta: 2024-04-02
- Kategorija: Renginiai
Balandžio 2 d. į darželio kiemą sugužėjo visa darželio bendruomenė. Kiškis (prie... -
- Paskelbta: 2024-03-13
- Kategorija: Renginiai